ČISTA LJEPOTA ili kako smo odbacili suvišno
Foto: Unsplash
Tekst: Lea Ladišić
Teško je precizno odrediti u kojem se trenutku clean beauty zapisao u beauty leksikon, no kroz posljednjih godinu ili dvije, o ovom pojmu se neprestano govori.
Foto: Unsplash
Iako još uvijek univerzalna definicija “čiste ljepote” nije određena, pa samim time nije niti regulirana, radi se o pokretu koji zagovara prirodnu, organsku kozmetiku koja je rađena od prirodnih sastojaka i prema veganskim formulama (bez parabena, sulfata, mineralnih ulja…), zalaže se za etičnost u proizvodnji te nije testirana na životinjama. Također zagovara oslobađanje od suvišnog i toksičnog, ne samo štetnog po našu kožu već i po okoliš. Porast popularnosti wellnessa i detoksikacije koja nam je prijeko potrebna u modernim vremenima dodatno je stavila naglasak na čistu ljepotu i jednostavno – na zdravo i umjereno tretiranje kože.
Čista ljepota u suštini je logičan odgovor na razdoblje u kojem je sve bilo potencirano i naglašeno, od make-upa, do preparativne kozmetike i općenito konzumacije trendova koji se u duhu konzumerizma izmjenjuju sve brže i brže. Dodatni (nepotrebni) proizvodi u shopping košarici, nove kolekcije koje se lansiraju, prejaki make-up lookovi – u jednom trenutku došlo je do gušenja silnim proizvodima, ujedno, zagušili smo, odnosno zagadili prirodu, vode i oceane, eko-sustav koji naše želje i potrebe ne može podnijeti. Tako pojam sustainable, odnosno održivo postaje goruća tema u kontekstu ne samo beauty industrije, već i ostalih poput modne, koje, ne mareći za posljedice, kontinuirano zagađuju planet, a sve u svrhu profita. Jer dok postoji potražnja, proizvodnja neće usporavati. Iz tog razloga odgovornost je dijelom na nama – detoksikacija i usporavanje u svakom smislu zagovara pokret čiste ljepote, kao i edukaciju o proizvodima i sastojcima koje svakodnevno unosimo na i u sebe.
Mlađe generacije pažnju će usmjeriti prema zdravoj prehrani, tjelovježbi, dovoljnoj konzumaciji vode i količini sna kao putu prema lijepom i zdravom izgledu.
Mlađe generacije konzumenata, itekako svjesne ekoloških posljedica koje ostavljamo za sobom igraju veliku ulogu u podizanju svijesti o čistim beauty proizvodima i načinu življenja. Primjerice, beauty entuzijast Z generacije neće tako olako odabrati neki proizvod na temelju lijepe ambalaže ili njegove popularnosti, prije same kupovine raspitat će se o proizvođaču, filozofiji za koju se zalaže, podrijetlu sastojaka i načinima proizvodnje. Svoju beauty rutinu gradit će prema potrebama kože, a ne prema beauty trendovima, pažnju će usmjeriti i prema zdravoj prehrani, tjelovježbi, dovoljnoj konzumaciji vode i količini sna kao putu prema lijepom i zdravom izgledu.
Foto: Unsplash
Iz tog razloga, sve više beauty brendova okreće se novim rješenjima i clean poslovanju, slijedeći potrebe i želje svojih kupaca koji stare navike ostavljaju u prošlosti. Odnosi se to i na materijale pa se češće koristi staklo kao alternativa štetnoj plastici koja se ne može reciklirati. Jedno od rješenja su i refill opcije koje smanjuju proizvodnju ambalaže. Dakle, prema pozitivnim promjenama možemo krenuti već danas – sa “zelenim” načinom razmišljanja, kupovanja i konzumiranja kozmetike. Na taj način će i čista ljepota postati više od samog apstraktnog pojma kojim se na valu trenda razbacuju veliki brendovi. Kao što smo spomenuli na početku, clean beauty kao takav nije reguliran i često se može koristiti u svrhu greenwashinga, odnosno prezentiranja proizvoda kao održivog više nego što to on zaista je. Pa sljedeći puta kada posegnete za bočicom na kojoj piše organsko, prije kupovine se uvjerite da iza te riječi clean ili green, koja se olako koristi, zaista stoji i opravdanje.
Powered by